Den 3 till 5 februari visar STV upp sina terrängfordon BV206, TL5 och TL6 som alla är vindkraftsutrustade för kallt klimat. Varför inte komma förbi vår monter och exempelvis ta del av STVs personskydd IceArmourTM som skyddar personalen mot eventuella iskast eller fallande objekt i vindkraftparken.
STV visar även upp sin oljebytarvagn som på många sätt revolutionerar arbetet med att byta växellådsolja i dagens vindkraftverk. Oljebytarvagnen OBV 4406 är framtagen tillsammans med Energiservice Skellefteå (ES) som har vagnen i drift med väldigt goda resultat.
Kom och besök oss i monter nummer 17 på Winterwind mässan!
Bolaget har genomgått en omfattande uppföljande certifieringsrevision. Revisionen gick mycket bra och godkänns igen enligt den internationella standarden för a) kvalitetssystem SS-EN ISO 9001:2015 och för b) miljösystemet SS-EN ISO 14001:2015. Certifikatet är utfärdat av Intertek Certification AB. Bolaget har en lång tradition av produktion med väl fungerande kvalitets- och miljösystem.
Vi söker en erfaren och drivande Ekonomichef som ska hantera administrativa och ekonomichefsuppgifterna i två av Storskogen Industrier AB:s bolag;
Berco Produktions AB och ÅMV Production AB.
Placering Skellefteå.
För mer information om befattningen kontakta VD, Jim Wallström på 070-101 47 01,
jim.wallstrom@berco.se.
Välkommen med din ansökan senast den 9 februari 2020 via knappen nedan.
Lång erfarenhet
Berco har 50 års erfarenhet av karosseriarbeten och fordonspåbyggnader. År 1994 övertog Berco Produktion AB Plastkarossers fabrik och produktion. Sammanslagningen har ytterligare förstärkt vår kunskap i sandwichlimmade konstruktioner som ger grund till fortsatt utveckling och rationell tillverkning. Olika skåpbyggnationer till lätta lastbilar.
Ett erkänt varumärke
Berco har idag ett flertal stora kunder. Beträffande lätta lastbilar är Volkswagen Transportbilar, Iveco Transportbilar och MAN några av de största. Samarbetet med Volkswagen har bland annat utmynnat i skåpkonceptet VOLYMAX, vilket säljs över hela Sverige genom Volkswagens rikstäckande återförsäljarnät. Vi levererar skåp till alla på marknaden förekommande märken av transportbilar.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer av vad vi har på lager gällande bandvagnar eller reservdelar eller varför inte något tjänst som service ute på plats hos dig. Kontakta oss gärna på sales@stvab.se eller 0910-270700.
Hurtigrutten Svalbard AS har köpt en STV TL-5 för att transportera turister i den utmanande arktiska terrängen på Svalbard. TL5 terrängfordon
är en helt ny bandvagn med samma smidiga storlek och höga kapacitet som Hägglunds BV 206 men med modern komfort och ergonomi.Den höga prestandan bottnar
i kombinationen av det väl beprövade och robusta Hägglunds BV206 underredet med drivning på fyra band och ett extremt lågt marktryck i kombination med den effektiva och moderna förarmiljön och Euro 6 drivlinan tillsammans med en Allison automatväxellåda.
Den stora dragkraften i kombination med den effektiva kraftöverföringen ger en exceptionell framkomlighet oavsett terräng och underlag. Motorns höga vridmoment och låga energiförluster ger dig
dessutom en mycket god bränsleekonomi. TL5:ans storlek gör att du kan transportera tyngre och större laster än med något annat liknande fordon samtidigt som det låga marktrycket gör att du behåller smidigheten och minimerar påverkan på marken. Den robusta,
rymliga och välisolerade Crew-hytten med sex stolar gör den dessutom till ett av världens mest bekväma terrängfordon, både att köra och åka.
Den nya generationen tvådelade bandvagn som är ett beprövat terrängfordon för civila uppdrag. Fordonet var utrustat med en 3,0 liters, 4-cylindrig turbodiesel från Mitsubishi på 175 hästkrafter
och kommer upp i en toppfart på 50 km/h. Bandvagnen klarar stigningar på 45 grader.
Post-mounted anti-spin system for tire trailers, the system is now ready and delivered to the first customers. For more information please visit our webpage :http://stvab.se/antispinn/ / or see the youtube film: https://youtu.be/xoMMQCF8K70
STV har byggt ett nytt flak med hydrauliskt stödben och en Maxiliftkran på en Toyota Hilux med dubbelhytt, bilen kommer att gå i en gruva strax utanför Skellefteå.
Flakramen och lemmarna är galvaniserade, tre öppningsbara sidor och hyttskydd.
Dimension: L:1950 B:1855 H:300
Maxilift 110-kranen är en populär modell i litet format. Denna är utrustad med en kabelfjärrkontroll.
Vill du veta mer eller få pris, e-posta till sales@stvab.se eller ring till 0910-290700.
Sandviken Energi Elnät AB gick under augusti månad ut med en upphandling av motorkonvertering av deras BV206. STV demonstrerade motoralternativet med GM motorn för deras upphandlingsgrupp på elkraftsmässan EBR i Falun. Där de fick teknisk genomgång och provkörning på testbanan i Falun. Det blev Sandviken Energi Elnät AB startskott för att påbörja upphandlingen av en ny motor till deras bandvagn.
Scandinavian Terrain Vehicles AB (STV AB) och deras svenska medtävlare lämnade in anbud till upphandling där STV vann. Sandviken Energi Elnät AB transporterar upp sin bandvagn till Skellefteå där STV utför motorbytet. Nya General Motors motoralternativ är en common rail 4-cylindrig turbodiesel på 1956 cc, 120 kW, 160 HK och 400 Nm. STV installerar även ny sexstegad automatisk växellåda från General Motors.
Common Rail är den senaste insprutningstekniken som kombinerar en mekanisk högtryckspump med elektriska, datorstyrda insprutningsmunstycken. Förutom miljöaspekten så blir även motoreffekten högre. Tack vare avancerade piezoelektriska bränslespridare, så får dieselmotorn en jämnare förbränning och bandvagnen blir betydligt tystare, får lägre bränsleförbrukning samt mindre avgasutsläpp.
Bandvagnstillverkarens STV ABs välbeprövade uppgraderingsprogram för bandvagn Bv 206 är ett unikt sätt att få begagnade bandvagnar att bli som nya. Motorbyte till BV206 innebär även uppgradering av elsystem, bränslesystem samt vatten- och laddluftskylsystem. Dessutom kan bandvagnens chassie renoveras efter kundens önskemål och utrustas med nya band, drivhjul och bärhjul.
Slutprodukten blir ett skräddarsytt fordon med optimal slitstyrka, framkomlighet, lågt marktryck och lång livslängd. Lägg därtill maximal trygghet genom vårt helhetsansvar med komplett dokumentation och säkrad tillgång till service och reservdelar.
STV antispinnsystem till BV206 är framtaget för att eftermonteras på alla bandvagnar utan att byta några komponenter. Systemet aktiveras av föraren, och vid spinn bromsas det spinnande bandet i fyra steg med ett bromsmoment upp till 2200 Nm för att överföra momentet till den sida som har bättre grepp. 12 kompletta antispinnsystem är hittills levererade som eftermarknads kit till kunders befintliga bandvagnar.
Den främre och bakre differentialen övervakas samtidigt och regleras individuellt för maximalt grepp. Bromsskivor med inbyggda tandringar för rotationssensorer monteras mellan differential och drivaxlar, bromsarna aktiveras med hydraultryck från ackumulatorer som laddas upp av en 24V hydraulpump.
”Antispinnsystemet är utvecklat efter behov från Scandinavian Terrain Vehicles AB kunder. Systemet är monterat hos bland annat kunder i extremt krävande brant terräng i Himalaya”, säger Lars Karlander, utvecklingsansvarig på STV.
STV säljer nu detta antispinnsystem som eftermarknads kit till kunder som önskar förbättra framkomligheten ibland annat branta trånga passager.